جامع ترین پایگاه مادران و کودکان ایران

ارتباط مصرف تخم مرغ با سرطان تخمدان

1390/4/12 15:49
نویسنده : نویسندگان
79 بازدید
اشتراک گذاری

پژوهشگران دريافتند آن دسته از زناني كه دو يا بيشتر از دو تخم مرغ در هفته مي خورند دو برابر بيشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار مي گيرند. آنان مصرف بيش از حد و مستمر كودهاي شيميايي در مرغداري ها....

 

mamane.ir

مؤسسه تحقيقات پزشكي كوينزلند در بريسبن استراليا طي تحقيقي بيش از 800 زن مبتلا به سرطان تخمدان را با هم مقايسه كرد. نتيجه آزمايش بسيار شگفت انگيز بود.
پژوهشگران دريافتند آن دسته از زناني كه دو يا بيشتر از دو تخم مرغ در هفته مي خورند دو برابر بيشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار مي گيرند. آنان مصرف بيش از حد و مستمر كودهاي شيميايي در مرغداري ها را عامل اصلي دانسته اند.
دكتر ديويد پوردي يكي از پژوهشگران اين مؤسسه معتقد است مرغ ها هنگام جست وجوي غذا ممكن است مواد سمي موجود در تركيب كشاورزي مانند كودها يا آفت كش ها را به جاي غذا بخورد و آنها را به تخم ها انتقال دهد. مصرف كننده ها غافل از وجود چنين مواد شيميايي زيانباري آنها را مصرف مي كنند. اگر چه بسياري از اين مواد پس از شناسايي به عنوان عامل سرطان تخمدان ممنوع شده اند، اما مواد شيميايي براي مدت زمان طولاني گرايش به ماندن در محيط را دارند.
جالب توجه اينكه براساس اين تحقيق، زن هاي مبتلا به سرطان تخمدان در حقيقت 20 يا 30 سال قبل در اثر مصرف تخم مرغ هاي آلوده به مواد شيميايي در معرض چنين بيماري قرار گرفته اند. چون مواد شيميايي تدريجي در بدن انباشته مي شود و از بين نخواهند رفت و طي سالهاي بعد اثرات مخرب آنها به صورت سرطان و خصوصا سرطان تخمدان ظاهر مي شود.
خوشبختانه خطر ابتلا به سرطان در اثر مصرف تخم مرغ نسبت به دهه هاي گذشته پايين آمده است: زيرا مرغداري ها دريافته اند كه كودهاي شيميايي كه براي رشد مرغ ها استفاده مي شود، خطرناك است. از طرفي ديگر عده زيادي از دامداران در حال حاضر از كودهاي طبيعي استفاده مي كنند كه اين خود سلامتي مصرف كننده ها و توليد تخم مرغ هاي اورگانيك را كه سالم ترند تضمين مي كند.
خوشبختانه تنوع فرآورده هاي غذايي و وجود فروشگاه هاي مختلف قدرت انتخاب بالاتري را براي مشتريان ايجاد كرده است. دقت داشته باشيد كه سهل انگاري در خريد به تنهايي مي تواند خطر ابتلا به سرطان را بالا ببرد.

mamane.ir

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)