جامع ترین پایگاه مادران و کودکان ایران

جواهرات بدلی حساسیت زا هستند

1390/1/30 10:29
نویسنده : نویسندگان
142 بازدید
اشتراک گذاری

با استفاده از طلاجات بدلی حساسیت به صورت های مختلف بروز می کند اما در اغلب موارد ابتدا پوست ملتهب و قرمز می‌شود بعد پوست شروع به خارش می‌کند و اگر به سرعت جواهر بدلی....

 


mamane.ir

با بالا رفتن قیمت طلا در بازارهای داخلی و جهانی، گرایش زنان و دختران به جواهرات بدلی افزایش پیدا کرده است.

 از حدود ۲ سال قبل که قیمت طلا رو به افزایش گذاشت و سیر صعودی خود را در پیش گرفت به اجبار علاقه زنان و دختران به زیورآلات و جواهرات بدلی نیز افزایش یافت.

در همین راستا با بالا رفتن تمایل افراد به چنین کالاهایی و افزایش تقاضای آن در بازار، عرضه آن نیز افزایش پیدا کرد، بطوری که هم اکنون فروش جواهرآلات بدلی مانند نقره، تیتانیوم، استیل و ... در طرح و مدل های مختلف مخصوصا شبیه طلا به شدت افزایش پیدا کرده است.

 همچنین تقاضا برای این جواهرات به قدری افزایش داشته است که فروش آن در واگن های مترو، دست فروش ها و ... انجام می شود.

اما این افزایش تقاضا در حالی اتفاق می افتد که ده درصد زنان و یک درصد مردان به جواهرات بدلی حساسیت دارند.

این حساسیت به صورت های مختلف بروز می کند اما در اغلب موارد ابتدا پوست ملتهب و قرمز می‌شود بعد پوست شروع به خارش می‌کند و اگر به سرعت جواهر بدلی را از پوست دور نکنید، حساسیت ناگهانی تا جایی پیش می‌رود که پوست تاول می‌زند. تعداد کسانی که چنین تجربه‌ای داشتند، کم نیست.

در این زمینه پژوهشگران آلمانی دست به تحقیق زده اند و علت این حساسیت را استفاده از جنس نیکل در جواهرات بدلی عنوان کرده اند این محققان می گویند: نیکل در تماس با پوست، ذراتی آزاد می‌کنند که موجب تحریک سیستم ایمنی می‌شود. سیستم ایمنی این ذرات را به اشتباه باکتری شناسایی می‌کند و در برابر آنها واکنش نشان می‌د‌هد.

mamane.ir

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)