جامع ترین پایگاه مادران و کودکان ایران

5 نکته درباره تميزکردن پرده‌ها

1389/12/19 22:04
نویسنده : نویسندگان
118 بازدید
اشتراک گذاری

 

پرده‌هاي کثيف و دوده گرفته، زيبايي و تميزي خانه را تحت تاثير قرار مي‌دهد و تميز بودن و شستن پرده‌ها جلوه خاصي به خانه مي‌دهد. اين نکته‌ها کمک مي‌کند تا پرده‌هاي خانه‌تان زمان طولاني‌تري تميز بمانند:

1 پرده‌ها را به طور مرتب گردگيري کنيد. کندن پرده‌ها کار آساني نيست و شما مي‌توانيد گاهي بدون اينکه زحمت جدا کردن پرده را به خودتان بدهيد، با جاروبرقي گرد و خاک آن را بگيريد.

2 با جاروبرقي و با استفاده از سري مخصوص گردگيري از بالا به پايين پرده‌ها را تميز کنيد و گرد و خاکشان را بگيريد. در قسمت‌هاي بالا و ريشه‌ها که گرد و غبار بيشتر جمع مي‌شود دقت بيشتري به خرج دهيد.

3 براي اينکه پرده وارد جاروبرقي نشود درجه و قدرت مکش جاروبرقي را کمتر کنيد. اگر وسايل مناسب نداريد، مي‌توانيد از گردگيرهاي دستي پردار استفاده کنيد. گردگيري از چرک شدن پرده پيشگيري مي‌کند و لازم نيست هنگام شستن پرده از‌ شوينده‌ها و سفيدکننده‌هاي قوي استفاده کنيد.

4 پيش از اينکه پرده‌ها را بشوييد، سعي کنيد جنس پرده، تزيينات و آستر آن را بشناسيد و بهترين روش را براي شست‌وشو انتخاب کنيد. اگر پرده را با ماشين لباسشويي مي‌شوييد از کمي مايع نرم‌کننده استفاده کنيد و پرده را در حالتي که مرطوب است آويزان و نصب کنيد. در اين صورت ديگر لازم نيست آن را اتو بکشيد.

 

5 بهتر است جنس پرده را طوري انتخاب کنيد که به راحتي قابل‌شست‌وشو باشد. اگر جنس پارچه پرده طوري است که پس از شست‌وشو کوتاه مي‌شود و جلوه‌اش را از دست مي‌دهد، مي‌توانيد آن را در يک روز آفتابي که باد ملايمي مي‌وزد چند ساعت روي بند رخت آويزان کنيد.

(سلامت)

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)