جامع ترین پایگاه مادران و کودکان ایران

بهترین میان وعده و تنقلات برای دانش آموزان

1390/7/3 19:12
نویسنده : نویسندگان
108 بازدید
اشتراک گذاری

بهتر است دانش‌آموزان در زنگ تفریح اول از وعده‌های غذایی مانند ساندویچ نان و پنیر استفاده كنند و در زنگ تفریح دوم میوه مصرف كنند....



mamane.ir

یك متخصص تغذیه گفت: بهتر است دانش‌آموزان در زنگ تفریح اول از وعده‌های غذایی مانند ساندویچ نان و پنیر استفاده كنند و در زنگ تفریح دوم میوه مصرف كنند؛ چراكه این زمان به وقت ناهار نزدیك است و باید اشتهای خود را برای صرف این وعده غذایی حفظ كنند.

وی افزود: دانش‌آموزان برای درك بهتر مفاهیم درسی باید صبحانه را به صورت كامل مصرف كنند. صبحانه آنها باید حاوی مواد پروتئینی باشد. البته مصرف مواد غذایی به میزان زیاد توصیه نمی‌شود.

وی مغز بادام، گردو و پسته را بهترین تنقلات برای استفاده دانش‌آموزان در مدارس عنوان كرد و درباره خواب دانش‌آموزان نیز گفت: خواب كافی برای دانش‌آموزان بسیار مفید است؛ چرا كه افزایش میزان دریافت مواد غذایی را به دنبال دارد.

صفریان در پایان تاكید كرد كه والدین باید به خوراك ‌دانش آموزان خود توجه كافی داشته باشند تا دانش‌آموزان مجبور نشوند از خوراك‌های بوفه مدارس استفاده كنند.

متخصص تغذیه گفت: میوه ‌هایی همچون سیب، گلابی و پرتقال بهترین میان وعده برای دانش آموزان است، چرا که سبب بروز انرژی در آنها می شود.

مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور نیز گفت: دانش‌آموزان قبل از رفتن به مدرسه بهتر است صبحانه کامل که حاوی مواد پروتئینی است، مصرف کنند.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: همچنین از بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان می توان به نان و پنیر، گردو، کشمش، انجیر خشک، پسته، بادام و فندوق اشاره کرد.

کیمیاگر افزود: استفاده از بیسکویت و کیک نباید به صورت مداوم باشد. پفک و چیپس برای دانش آموزان زیان آور بوده و والدین باید از خرید مداوم آن خریداری کنند، چرا که در این تنقلات نمک و چربی موجود است که اصلا میان وعده های خوبی برای بچه ها نیست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور تصریح کرد: میوه  هایی همچون سیب، گلابی و پرتقال بهترین میان وعده برای دانش آموزان است، چرا که سبب بروز انرژی در آنها می شود. همچنین این میوه ها  دارای کالری بالا بوده و در مدت زمانی که دانش آموز در مدرسه است، بهترین گزینه برای وی محسوب می شود.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)