جامع ترین پایگاه مادران و کودکان ایران

مادران شاغل و ارتباط با فرزندان

1390/1/8 10:40
نویسنده : نویسندگان
80 بازدید
اشتراک گذاری


 

 

 مادران شاغل و ارتباط با فرزندان:

 

 

با توجه به نقش سازنده زنان در عرصه هاي مختلف و با در نظر گرفتن مسئوليت هاي سنگين زنان فعال در اجتماع که همزمان بار مسئوليت و وظايف خانوادگي را نيز به عهده دارند مي توان گفت بزرگترين وظيفه زن مادر شدن و شيرين ترين ثمره زندگي فرزند است .

 

 

کليد تندرستي کودک در دست مادر است . کودکان سرمايه هاي فرداي جامعه هستند و کودکان حساس ترين و آسيب پذيرترين گروه اجتماع را تشکيل مي دهند .

 

 

مادران شاغل بايد سعي کنند کيفيت رسيدگي را در زماني که در خانه هستند بيشتر کنند و براي جبران ساعات دوري از فرزند تلاش نمايند . هنگامي که در منزل هستند اوقات بيشتري را با فرزندانشان سپري کنند .

 

 

« فکر کنيد اوقات خود را با بچه ها چگونه مي گذرانيد و فهرستي از آن تهيه نماييد . » اگر در حال غذادادن به بچه هستيد با او حرف بزنيد ، نوازشش کنيد و برايش شعر بخوانيد .

 

 

اگر در حال حمام کردن او هستيد ، او را با لبخند زدن و خنديدن خوشحال کنيد .

 

 

اگر در حال پختن غذا هستيد ، از فرزندتان کمک بخواهيد با او صحبت کنيد و بخنديد . هنگام رساندن فرزندتان به مهدکودک و يا مدرسه ... وقت خوبي است که با او صحبت کنيد و به حرفهايش گوش دهيد .

 

 

زماني را براي بازي کردن با بچه ها در نظر بگيريد . وقت معيني براي مسواک زدن ، حمام کردن و ساير کارهاي روزانه داشته باشيد تا نظم در انجام کارها را بياموزد . به او بگوييد که دوستش داريد و بدينوسيله امنيت عاطفي در او ايجاد کنيد ، چرا که اعتماد بنفس کودکان و روحيه قوي آنها وابسته به احساس چنين امنيتي است .

 

 

اگر شما براي نگهداري فرزند خود پرستار گرفته ايد دفتری تهيه کنيد و از او بخواهيد که با يادداشت در مورد فرزندتان ، شما را در فعاليتها و برنامه هايش شريک کند ، مانند داستانهاي مورد علاقه ، عادات خاص غذايي ، نوع بازي و ... شما هم مي توانيد يادداشتهايي را براي پرستار فرزندتان بنويسيد . در نتيجه شما بهترين راهها را انتخاب نموده ايد و با وجود کمبود وقت ، عملکرد شما مهمترين هديه اي است که به خانواده مي دهيد .

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)