جامع ترین پایگاه مادران و کودکان ایران

غذاهایی که در ماه رمضان شما را به سر درد مبتلا می کند

1390/5/21 3:20
نویسنده : نویسندگان
101 بازدید
اشتراک گذاری

مصرف مواد قندی مصنوعی در وعده سحری موجب ایجاد احساس کسالت ، سردرد و کاهش تمرکز می شود.


mamane.ir

مصرف مواد قندی مصنوعی در وعده سحری موجب ایجاد احساس کسالت ، سردرد و کاهش تمرکز می شود .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف مواد قندی مصنوعی همچون انواع شیرینی ، زولبیا و بامیه موجب نوسان در قند خون می شود، اظهار داشت: روزه داران بهتر است از مصرف مواد قندی مصنوعی در وعده سحر بکاهند و به جای آن از مواد غذایی حاوی پروتئین و دارای فیبر همچون حبوبات و برنج های مخلوط به دلیل آزاد کردن تدریجی  انرژی و قند  و حفظ مطلوب مایعات مصرف کنند.
دکتر محمد صفریان گفت:  همچنین خوردن میوه و سبزی و سالاد بدون سس در وعده سحر بهترین راهکار برای تامین املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن و  پیشگیری از تشنگی به شمار می رود .
وی افزود: افرادی كه از كم خونی رنج می‌برند، در صورت روزه گرفتن باید از موادی كه حاوی آهن است مانند گوشت قرمز، خشكبار مانند برگه‌ زردآلو و مغزها به شكل خام استفاده كنند.
استادیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ماه مبارک رمضان رعایت بهداشت فردی و غذایی امری مهم و ضروریست و بهتر است به منظور استفاده معنوی از این ماه پربرکت، روزه داران بر این امر توجه لازم را داشته باشند.
دکتر صفریان افزود: شستن كامل دست‌ها و وسایل مورد استفاده برای طبخ و آماده‌سازی غذا و استفاده از مواد ضدعفونی كننده برای شستن سبزیجات و میوه‌ها ، جداسازی مواد خام و پخته كه عامل انتقال میكروب‌ها به یكدیگر می‌شود و انتقال مواد غذایی به ظروف درب دار از جمله نکاتی است که باید در بحث سلامت مواد غذایی به آن توجه کرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)